Kolacja

10590003_560143120757175_1437243842_nWszyscy doskonale wiemy, że powinniśmy odżywiać się regularnie. Lekarze i dietetycy zalecają, abyśmy spożywali pięć posiłków w ciągu dnia, najlepiej w równych dwugodzinnych odstępach. Najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia jest oczywiście śniadanie, które ma za zadanie dostarczyć naszemu organizmowi energii i sił na cały dzień funkcjonowania.
Warto pamiętać, że kaloryczność naszych posiłków powinna ulegać stopniowemu zmniejszeniu, wraz z upływem kolejnych godzin. I tak też kolacja powinna być już najlżejszym z posiłków. Wiele osób popełnia niestety błąd i nie je w ciągu dnia regularnie, a następnie spożywa ciężką i dużą kolację. Może to skutkować nadmierną wagą.
Nasza kolacja powinna być lekkostrawna i niskokaloryczna. Najlepiej, żeby była to warzywna sałatka z oliwą i piersią z kurczaka. Absolutnie unikajmy potraw smażonych i tłustych, ponieważ kalorie z takich posiłków odkładane są w postaci tkanki tłuszczowej w naszym organizmie. Lepiej jest zjeść mniejszą kolację i napić się ciepłej herbaty.

Czy walczyć z otyłością?

10543873_560143077423846_1916841173_nZ pewnością wiele osób posiadających znaczną nadwagę zastanawia się nad tym, czy rzeczywiście otyłość ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Trzeba przyznać, że naprawdę dodatkowe kilogramy mogą dość znacznie odbić się na kondycji naszego organizmu, doprowadzając do problemów z cholesterolem czy prawidłowym ciśnieniem krwi. Oczywiście wiele tutaj zależy od stopnia naszej otyłości, co koniecznie należy wciąć pod uwagę. Warto zatroszczyć się o swoją sylwetkę, ponieważ będzie to jednoznaczne z troską o własne zdrowie. Nie możemy jednak gwałtownie się odchudzać, aby nie popaść w poważniejsze problemy zdrowotne. Najlepiej zacząć od zmiany diety, stawiając na zdrowe warzywa i owoce. Właśnie z ich pomocą uda nam się najszybciej odzyskać utraconą figurę, na nowo ciesząc się atrakcyjnym wyglądem. Oczywiście sama dieta nie okaże się wystarczająca ? ważny jest także odpowiedni rodzaj fizycznej aktywności. Takie połączenie to sprawdzony przepis na sukces w postaci pozbycie się dodatkowych kilogramów.

Dlaczego nie można szybko schudnąć?

10588706_560143130757174_612217501_nChudnięcie to skomplikowany proces, chociaż wydawałoby się, że nie ma nic prostszego. Musimy jednak wiedzieć, że chudnięcie nie jest równe chudnięciu. Oczywiście waga spada, ale nie zawsze tak, jak powinna.
Szybka utrata wagi to przede wszystkim pozbywanie się wody z organizmu. Do tego dochodzą jeszcze mięśnie. Tak naprawdę wszystkie diety cud na tym polegają. Jeśli w ciągu tylko dnia stracisz 5 kilogramów nie licz na to, że pozbyłeś się tłuszczu. Straciłeś tylko cenne składniki i Twój organizm jest osłabiony, a ty bardziej podatny na kontuzje, bo mięsnie są znacząco osłabione.
Jeśli chcemy schudnąć, czyli stracić tłuszczyk z różnych miejsc musimy jeść, bo to jedzenie wpływa na nasz organizm. Musimy też spalać kalorie ćwicząc. Nie należy jednak przesadzać. Zdecydowana większość specjalistów zapewnia, że chudnięcie jednego kilograma na tydzień to najlepszy sposób. Jeśli wszystko dzieje się zdecydowanie szybciej, oznacza to, że nasz organizm traci wodę i mięśnie. Dlatego też nie powinniśmy szukać w Internecie cudownych diet pod hasłem 5 kilo mniej w 3 dni.

Nie jedz owocowych jogurtów

10592022_560143157423838_722763178_nOwocowe jogurty są smaczne, bo mają owoce, ale i cukier, dużo cukru, który raczej nie należy do najzdrowszych. Chociaż faktycznie wielu dietetyków poleca nam jedzenie jogurtu, nie oznacza to, że jedząc 5 jogurtów dziennie stracimy na wadze. Tak naprawdę, jeśli wybieramy jogurty z cukrem tylko pogarszamy problem.
Jeśli zależy nam na zdrowych wyborach, jogurtach, które faktycznie będą dobre dla naszego organizmu, wybierajmy te bez żadnych dodatków. Oczywiście jogurt naturalny nie należy do najsłodszych i naprawdę trudno go polubić, ale możemy go wymieszać z prawdziwymi owocami o od razu poczujemy różnicę.
Oczywiście jogurty smakowe będą nas zachęcały napisem light, ale tak naprawdę w takich jogurtach zamiast cukru użyto słodzików, które wciąż nie jest najzdrowsze. Przede wszystkim, dlatego, że takie słodziki uważane są za rakotwórcze. Jeśli, więc zależy Ci na zdrowie, chcesz przez lata cieszyć się piękną sylwetką i nie chcesz w przyszłości mieć zbyt wysokiego cukru, jedz to, co naturalne, a nieprzetworzone.

Co nam szkodzi najbardziej

10590003_560143120757175_1437243842_nSzkodliwość pewnych rzeczy znana jest nam od wieków, ale jeśli mówimy o żywieniu nie zdajemy sobie z tego sprawy. Nie zawsze umiemy ocenić, po co warto sięgać, jakie produkty w rzeczywistości powinny znaleźć się w naszej codziennej diecie.
Przede wszystkim należy zacząć od tego, co uważa się za zdrowe, bo jest light, czy bio. Takich produktów jest coraz więcej, ale zanim po nie sięgniesz dobrze przeczytaj ulotkę. Niestety bardzo często podobne produkty są wypełnione chemią i zwyczajnie szkodzą naszemu zdrowie. Jeśli zależy Ci na tym, żeby jeść smacznie i zdrowo takie produkty nie powinny znaleźć się w Twoim jadłospisie.
Nie przesadzaj z olejami, zwłaszcza w postaci masła, czy na przykład na kotletach lub innych produktach smażonych. Oleje są zdrowe, ale ogranicz ich ilość i wybieraj te, które są naturalne.
Pyszne i smaczne owoce oraz warzywa to dobry wybór, ale tylko, jeśli są dobrze przygotowane, nie planem śmietaną, czy posypane cukrem. Unikaj tez produktów, które są szczelnie opakowane kilka dni wcześniej, najlepiej kupować jest świeże warzywa i owoce.

Czym są i dla kogo dedykowane są odżywki węglowodanowe?

10543873_560143077423846_1916841173_nSportowcy chętnie sięgają po suplementy diety – wynika to nie tylko z narażenia organizm na codzienne braki podstawowych składników odżywczych, ale również z faktu, iż są one niezbędne do budowania wartościowej masy mięśniowej.. Jednym z rodzajów suplementów są odżywki węglowodanowe, które na polskim rynku dostępne są od wielu lat. Odżywki te zawierają przede wszystkim wysokie stężenie węglowodanów – mogą stanowić one ok. 80-90% produktu! Węglowodany, które dostarczane są wraz z tym produktem, przetwarzane są na energię Węglowodany mają zróżnicowany poziom wchłaniania – zależy to od wybranego rodzaju cukru. Warto wiedzieć, czy dany produkt przyjmować na długo przed treningiem czy tuż przed nim. Odżywki są produktami dostępnymi przede wszystkim w sklepach sportowych oraz sklepach internetowych, ale znajdziemy je również na siłowniach. Czerpanie energii z węglowodanów sprawia, iż nie ma możliwości ubożenia masy mięśniowej sportowca. tego rodzaju odżywki są chętnie kupowane, przede wszystkim przez sportowców wytrzymałościowych.

Suplementacja ZMA – dobre strony

10592022_560143157423838_722763178_nCzy suplementowanie diety sportowca środkami takimi jak ZMA jest korzystne? Coraz więcej osób: zawodników, dietetyków, trenerów podkreśla, iż tak. Ze względu na spektrum działania ZMA jest zalecane nie tylko sportowcom, ale również osobom cierpiącym na przewlekłą anemię. Co wchodzi w skład Przede wszystkim znajdziemy tam magnez. Jest on odpowiedzialny za rozrost masy mięśniowej oraz za hamowanie zakwaszania organizmu. Ma to miejsce szczególnie po intensywnych treningach. Kolejnym składnikiem jest cynk, który odpowiada za metabolizm enzymów. Ma również wpływ na produkcję testosteronu. Witamina B6 bierze udział w przemianach białek, tłuszczów oraz węglowodanów – jej niedobory mogą skutkować zachwianą praca organizmu. Istotne jest, iż wszystkie składniki wzajemnie wzmacniają swoje działanie. Regularne przyjmowanie ZMA sprawia, iż praca mięśni wydłuża się. Dzięki temu suplementowi następuje znacznie lepsza regeneracja organizmu. Przyjmowanie tego środka wpływa także na budowanie beztłuszczowej masy mięśniowej.

Sposoby na pobudzenie siły

10590003_560143120757175_1437243842_nDobieranie odżywek i suplementów powinno być ściśle dopasowane do indywidualnych preferencji i zapotrzebowań. Tylko wtedy będą one mogły prawidłowo działać. Inne potrzeby będzie mieć bowiem osoba uprawiająca pływanie, a inne taka, której zależy na znacznej sile.

Odżywki
Przyjmowanie odżywek białkowych jest bardzo kontrowersyjnym tematem. Często zarzuca się, że niszczy się w ten sposób organizm, a przy tym postępuje się nieuczciwie, gdyż wspomaga się sztucznie to, co inne osoby osiągają dzięki wytrwałej diecie i katorżniczym treningom. Mimo wszystko jednak osoby, które bardzo dużo ćwiczą na siłowni, powinny wspomagać się takimi preparatami, aby odpowiednio podbudować organizm.

Białka
Popularnie stosowanymi odzywkami na siłę są te z dodatkiem jabłczanu kreatyny, który jest połączeniem kreatyny właśnie i kwasu jabłkowego. Działa on poprzez odkładanie wody w mięśniach, dzięki czemu nie tylko nie odwadniają się po intensywnej pracy, ale też nabierają większej objętości.

Podsumowanie
Dobrej jakości odżywki wspomagającej ludzką siłę, do tego przyjmowane z rozsądkiem, na pewno nie zaszkodzą.

Odżywki z HMB

10588706_560143130757174_612217501_nSpośród wielu dostępnych na rynku odżywek i suplementów diety bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się te z dodatkiem HMB, czyli mających szczególny wpływ na budowanie i ochronę mięśni.

HMB

Skrót HMB oznacza kwas hydroksy- metylomaślanowy. Jest to jeden z organicznych związków chemicznych, będący efektem procesu katabolizmu białek. Ma on proste, bezpieczne działanie, szczególnie cenne dla tych, którzy intensywnie budują tkankę mięśniową.

Działanie

Regularne przyjmowanie odżywek z dodatkiem HMB w zalecanych ilościach ma dodatni wpływ na masę mięśniową. Przede wszystkim przyspiesza jej wzrost i ułatwia pracę nad nią, gdyż pozwala na dłuższe utrzymanie się efektów. Zwiększa także wytrzymałość mięśni, pozwala więc uniknąć kontuzji, a w razie urazu przyspiesza okres rehabilitacji i sprawia, że mięśnie nie odczuwają długo jego skutków.

Podsumowanie

Praca nad masą mięśniową wymaga często specjalnej pomocy. Odżywki zawierające w składzie HMB na pewno będą w tym wypadku dobrym wyborem. Warto zapytać o nie doświadczonego sprzedawcę.

Nawodnienie i regeneracja

10578468_560143080757179_531767087_nChyba każdy sportowiec zgodzi się z tezą, że regularne spożywanie zdrowych napojów ma pozytywny wpływ na naszą kondycję fizyczną. Warto zatem zadbać o tę kwestię, szczególnie jeśli nie jest nam obcy intensywniejszy wysiłek fizyczny. Należy przy tym pamiętać, że gdy tylko nasze ciało zacznie produkować pot, z naszego organizmu zostaną wypłukane najwartościowsze składniki w postaci elektrolitów. Na szczęście możemy skorzystać ze skutecznego sposobu, aby temu zaradzić. Wystarczy, że zdecydujemy się na picie napojów izotonicznych, które zagwarantują nam znakomite nawodnienie całego organizmu, dostarczając do niego dawkę elektrolitów, których tak bardzo potrzebujemy. Tym sposobem zmęczenie nie będzie już nam doskwierać i poczujemy w sobie chęć do dalszego treningu. Warto zaznaczyć, że wspomniane napoje są również bardzo atrakcyjne pod względem smaku, ponieważ ich producenci dbają również o tego typu walory. Najlepiej samemu się o tym przekonać, sięgając po wybrany rodzaj napoju izotonicznego.