Mięśnie czworoboczne i ćwiczenia na kaptury

Mięśnie czworoboczne i ćwiczenia na kapturyMięśnie czworoboczne zwane również jako kaptury wchodzą w skład mięśni grzbietowych i niezwykle istotne jest to, aby podczas treningu o nich nie zapominać, gdyż ćwiczenia na kaptury są bardzo ważne. Warto również wiedzieć o tym, iż funkcją tych mięśni jest przede wszystkim podnoszenie oraz ściąganie łopatek co ma istotne znaczenie w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała. Jakie jednak ćwiczenia na kaptury warto wykonywać? Najpopularniejsze oczywiście są ćwiczenia z hantlami, jednak można również korzystać ze sztangi. Jeśli chodzi o przykładowe ćwiczenia, to w domowych warunkach można zdecydować się na wzniosy ramion na boki czy też wiosłowanie sztangą stojąc szerokim chwytem. Aby wykonać te ćwiczenia, nie trzeba posiadać specjalistycznego sprzętu, ponieważ wystarczy jedynie zaopatrzyć się we wspomniane powyżej hantle lub sztangę. Wykonując jednak te ćwiczenia, warto zwrócić uwagę na to, aby postawa nie była zbyt prosta, a także należy unikać zbyt dużego obciążenia, gdyż może się to źle skończyć.